onsdag 29 augusti 2012

Framgångar

 I brist på egna framgångsbedrifter ska jag gotta mig lite i andras. Min gode vän David vann en utställning i Strängnäs och fick då äran att motta Erik Westerbergs pokal. Byggarn av denna särdeles fina järnsporre har handlat lite delar av Spinnin Wheel som tank och gaffel men det som får lite mer uppmärksamhet är hjulen. Jag ritade ihop diskarna som behövs för att ekra upp CBX naven för 3-4 år sedan men som med så mycket annat kom annat ivägen. Det ekrade hjulet ovanför kom ihop för 2-3 år sedan och ska sitta på världens snabbaste CB450 gatmaskin, ännu ett projekt som ligger på is. Även Classic Bike har en cykel med i senaste numret med slika nav och mitt i allt så vill konstigt nog folk ha dessa på sina egna hårda knarrar. Sålde mina sista adapters i början av veckan så nu får nog den filen sökas upp så nya kan skäras.

Annan framgång som jag kan ta åt mig en liten del av kakan i är att Linus Lidalen kom på plats två i svenska cupen på min gamla XL250. Linus kör hojen mycket bra och nu ska jag försöka lura på honom min Tallis så den också kan bli en vinnare.
Gratulerar er båda för era framgångar och är glad över att få ha hjälpt till lite. Förövrigt så ska jag ha träffat den gamle mästaren Westerberg på Solvalla då det var racing där, inget jag minns dock.

2 kommentarer:

  1. Såg att du blev fyra i 750 cupen, Grattis.
    Lennart i Vittinge

    SvaraRadera
  2. Jag noterade att jag blev fyra men borde nog ha blivit delad trea med Hasse som även han hade två 25 poängare.

    SvaraRadera