måndag 27 augusti 2012

ISR racer

 Om jag går in och kikar på denna bloggs statistik så kan man se en massa olika siffror som skvallrar om populariteten på inläggen. Ett inlägg som gjordes för flera år sedan ligger alltid med på topp tio listan, ofta topp tre. Det handlade om ISR-klubbens möte i Tumba, med det i baktanke slogs ett par plåtar på Winbergs 750 ISR Suzuki denna helg. Micke och jag var och tränade en heldag på Karlskoga 1996 och då snurrade denna knarr med samma chaufför och ägare som den snurrade i helgen. Det kan hända att jag har fel men minnet säger att det var en ISR men kan även varit en Harris med helt annan kusk. Det var förövrigt första gången som Gelleråsens asfalt besudlades av mig så det var en spännade dag.
Ramen på dessa med fyrkantsrör ser väl sådär ut men är säkert bra i verkligheten, gott om snygga lödfogar är det ont om i alla fulla fall. En annan sak som det är ont om är fula kopplingar, fränt värre med torrkoppling på en slik motor, gick att köpa i racekiten från Suzuki, kan hända att det är Yoshimura som filade ihop det den godislådan, Winberg har säkert tätstegat och annat godis i puffran gissar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar