onsdag 15 augusti 2012

Skaderapport

Finhonda CB125T 1981, 1900 mil
 Mitt sketrakeprojekt fortsätter, plockade fram finhondan för att se hur jobbigt det skulle bli. 
40 minuter senare
Efter att ha försökt få av toppen med motorn i ramen en stund begrep till och med en sån jag att motorn måste ur chassit. Efter snabb demontering utfört av ett proffs på just det ämnet så kunde oredan granskas, domen föll på en insugsventil som gått av och levt rövare med kolv och topp. Ska nu fundera lite mer på hur detta ska fortsätta, alternativen är att fixa denna puffra eller montera donatorns kompletta. Originalet måste i så fall monteras ner helt för rengöring. Det kommer säkert ta över en timme av min tid så det lockar inte så mycket, det som lockar är att hålla originalet original med matchande siffror som förövrigt inte är lika men nästan, skiljer fem nummer emellan men det är normal Hondataktik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar