söndag 20 januari 2013

CB175

Har fuskat lite i svarvbranschen, det kopparfärgade drevet är original till Honda CB160 och kammen det suttit på likaså. Trekanten är tillverkad i USA och är tänkt att använda för att få ställbart drev på kammen, man ska alltså pressa bort originaldrevet och sedan pressa dit drevhållaren på samma plats. Av någon skum anledning säjs denna devis utan passande drev och där kom jag in i bilden. Drevet hittades i botten av en Suzukilåda och masserades om i Martinsvarven till passligt mått. Nu gäller det bara att få dit tre stycken avlånga hål i klingan så kommer det bli fröjd och frid, turligt nog behöver inte jag göra dessa. Just att ställa kammen verkar vara en viktig sak för att få dessa puffror att leverera, finns fler än en leverantör av dessa grejor i världen.

2 kommentarer:

  1. Kan man inte modifiera och använda orginaldrevet?

    SvaraRadera
  2. Jo det kan man, om man vill.

    SvaraRadera