onsdag 23 april 2014

Start

 Har äntligen fått igång Hondan, en sak som var bättre i Huddinge där vi bodde förut var att det fanns asfalt på gatorna. Det fanns även en ganska brant backe direkt utanför och i den startade det mesta, i Gisslarbo saknas både branta backar och asfalt. Får lasta in cykeln i Fiaten och ge mig ut på landsvägen för att hitta åtminstone fast underlag men branta backar lyser med sin frånvaro. Hittade slutligen ett backliknande parti och började kuta, försökte igår med mindre framgång, meckade vidare efter det och efter många försök så hoppade den till slut igång. Nu vets det att det funkar och kan därför monteras ordentligt. Har även programmerbara CDI-boxar som ska dit men måste först få dessa och prata lite med min Laptop, turligt nog så kommer det en superduperexpert på besök nästa vecka som kan hjälpa mig med detta, sen kan han få en Grogg.
 Har även fått (fått och fått) ventiler till Lasses ISR Kawasaki som om det fanns tid skulle kunna plockas ihop men som tur är så saknas topplockspackning och kamdrev så ursäkter finns.
Made in Japan, kan det vara bra?

3 kommentarer:

  1. Intressant ram på Hondan, vad är det för ngt?

    /Bop

    SvaraRadera
  2. Ah, det bjussas på ord/syftningslek?
    Kommer groggen att ha en finsk touch?

    Det där om tändning och laptop begriper jag inget av och av den anledningen väljer jag att inte kommentera detta.

    SvaraRadera
  3. Ramen är en Drixton, kördes med slika i GP ca 1968-1970. Drixl hette gubben som byggde originalen.

    Groggen är finsk men i Finland är den svensk. En finlandsvensk är nog egentligen inte finsk alls. En finne i Sverige är dock finsk.

    SvaraRadera