söndag 4 januari 2015

Paul Marollaud

 Min kanske godaste vän Lasse ringde för någon vecka sedan och undrade om jag hade plats för en bänk, jag sa att det gick nog att fixa. Någon dag senare ringer han och berättar att han ska ta med bänken till Gisslarbo varvid jag meddelar honom att det inte behövs då jag redan har bänkar här som han kan låna.
 Efter en stund så kommer det fram att han har pratat om en vanlig bänk utan en bromsbänk och att den som nämnts snart skulle dyka upp.
 Jag har förstås som så många andra funderat på att bygga broms men inte riktigt tyckt att det varit värt besväret, det finns de som faktiskt har bromsbänkar att låna ut ihop med dess expertis som inte tar allt för mycket betalt. Har helt enkelt sett ett behov men inte orkat med merarbetet.
 Nu finns det hur som helst en slik apparat i min verkstad som säkert fungerar alldeles klockrent men det saknas en operatör med kunskapen. Hoppas att det kommer komma fram en bruksanvisning från samma plats som den hämtades, kan behövas.
 Ska försöka koppla in den tids nog och lill-Klas har berättat för mig att det är lätt som en plätt att datorisera en sån här mackapär så det kommer han få göra. Tror även att en annan vän från Stockholm kan bli till god hjälp med digitaliserandet. Själv är jag inte sådär hemskt intresserad av det arbetet och skulle nog bli pannkaka istället för plättar om bloggarn skulle koppla.
 Paul Marollaud type 200

5 kommentarer:

  1. Kan du få den att fungera till våren så har jag ett par hojar som jag gärna testar!

    SvaraRadera
  2. Behöver du ha bänken kalibrerad har jag en hoj som ger 100 hästar exakt +/- 30 hk.

    SvaraRadera
  3. Jag trodde att du endast körde Ducati, kan de ge över 70 hästar.

    SvaraRadera
  4. Tomas du har en 112 hk gs1000 som finns på film mvh leverantöreren

    SvaraRadera
  5. Tjenixen
    Verkar vara från ca 1980, ser åtminstone likadan ut som den på MAROLOTEST hemsida. Eftersom firman finns kvar, kanske de kan gräva fram en manual.
    //Holmstörm

    SvaraRadera