lördag 2 maj 2015

Rapport från Sviesta

Arbetet med XL 250 Hondan betalade sig idag, gick rejält fort förutom då femman läggs i, den sista polletten i lådan är nog mest menad för transporter på motorvägar då den är ca 35 procent högre än fyran.  Om jag varvade 10500 på fjärde och spikade i femte så hamna varvräknarnålen på 7500 varv, om det varit en racelåda skulle den träffat runt 9800 rpm.
I realiteten så innebär det att ettan och tvåan inte kan användas då de är för låga mer än i starten, trean och fyran i kurvor, femman på rakan.
Tiderna som jag fick upp på laptimern och sattes i halvblött/halvtorrt var tillräckligt bra för att jag ska tro på att det kommer bli en bra säsong, om den håller vill säga. Fick avbryta idag då jag tror att oljetrycket försvann, hoppas att kammen och vipporna klarade sig, annars blir det problem. 
Körde sen med Bakkern, inte alls lika roligt.

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att hon höll.

    SvaraRadera
  2. Skulle det gå att byta ut femmans drevpar, månntro?
    /bop - som hoppas hon höll.

    SvaraRadera
  3. Det skulle kanske gå att använda en tredje och fjärde växel från XL350 då skulle steget minska lite till femman. Ska kolla lite mer på andra lösningar inom sinom tid.

    SvaraRadera