måndag 22 augusti 2016

Dagens Pippi , Nötkråka

 Paula hittade den stackare idag med alldeles nybruten nacke och denna gång behövde inte jag kolla i en bok vad det var för en pippi.
Min kamrat Stefan från barndomen hade då och har fortfarande ett överdrivet stort intresse för att skjuta med diverse vapen och gärna på djur. Ett av de första offren i en lång rad var då han tjuvlånade sin käre morfars bössa och lyckades till sin stora förskräckelse träffa just en Nötkråka som inte bara är ett extra onödigt jaktbyte utan även ett fridlyst sådant.
Den blev hursomhelst uppstoppad och upphängd på väggen och den har synats många gånger av mig. Idag var dock första gången en levande sågs och men andra döda, den levande var änkan eller änklingen som letade efter sin livspartner då de enligt fågelboken bildar par för livet, sorglig historia detta.
Annars går det sådär, har pillat lite till med Bimotan, plockat lite kantareller, gått långa promenader med jycken, tittat lite på TV, hinner göra en massa konstiga grejor då racrarna är klara.

Angående den stundande banketten så kan vi väl säga att det ser mörkt ut, intresset för kalas och insupande av kunskap från människor som vet mer än oss andra om saker som intresserar en som vill åka snabbare verkar vara svagt.

Om jag hade Facebook skulle jag endast visa slika bilder som dessa.

3 kommentarer:

  1. Ja det var ju en söt pjodd. Han var helt klart på fel ställe/tidpunkt.
    En sån som jag gillar upptåg å galej. Jag har väl inget att tillägga debatten men kan insupa kuligheter med mina öron. Att bo på myshotell är ju trevlig grej bara det. Oktober är dock superlångt bort i vintergatan. När är det dödlinje för besked?

    SvaraRadera
  2. Anmäla sig går att göra så länge det finns plats men om det inte kommit in tillräckligt med anmälningar innan första september blir det inget alls.

    SvaraRadera
  3. Jag å Kåre Andersson anmäler oss för påfyllning av kunskap den 22 oktober. Vi camperar ihop på rekommenderat boende. Kaffekvaliteten kommer troligtvis kontrolleras inför jippot.//Sjöborg Jag skickar ett mail till adressen som jag såg.

    SvaraRadera