måndag 13 mars 2017

ISR Laverda

 Den här cykeln frågas det om lite då och då, var tog Spinnin Wheels ISR Laverda vägen är frågan och svaret är att Janne visserligen inte har kvar skroten men däremot Laverdan.
 Har hört historien om denna för länge sen så ta det med en nypa salt eller ännu hellre om du vet berätta sanningen.
Han som beställde ramen Acke kryssade i hela tillbehörskitet, ram, hjul, bromsar, gaffel, stötdämpare, tank, styren, fotpinnar osv. Byggde sen ihop allt, målade den guld och åkte till besiktningen som kan ha varit i Södertälje för att registreringsbesikta.
 Väl där på stationen så blev det anmärkningar vilket säkert de flesta får på nybyggen men ägaren till denna tappade helt enkelt lusten sen, åkte hem igen och sen dess har den inte körts.
Vad det var som felade vet jag inte men låt oss ponera att det var dålig halvljusbild och hög ljudnivå som var käpparna som träddes in i magnesiumhjulet.
 Detta brukar inte vara värre än att det fixas sen är det klart men inte här icke. En kan ju undra hur den första ägaren och likaså byggaren tänkte, måste ju ändå grävt ett skapligt hål i libran och förväntningarna bör varit enorma.
Tror att den går att köpa för den som vill fixa halvljusbilden samt packa om dämparen.

4 kommentarer:

  1. Den där vore frän att få ut på gatorna igen!

    SvaraRadera
  2. Den har väl aldrig varit ute på gatorna ifall man ska tro texten?

    SvaraRadera
  3. Den har visst varit på gatorna om texten läses, kördes till och från besiktningen.

    SvaraRadera
  4. Thomas vs Anonym: 1-0... det var säkert flera olika gator till besiktningen med!

    SvaraRadera