måndag 24 juli 2017

Helt nybyggd

 Titta noga på bilderna, den ovan är en helt nybyggd icke existerande motorcykel medans den undre är en helt existerande cykel. Skillnaden är färgen på skyltarna samt fyra millimeter borrning och tretton millimeter slaglängd.
Konstigt nog är de annars exakt lika, till och med samma delar är den byggd av, samma motorblock, samma topp, samma förgasare, samma avgasrör, samma kåpa, sammatank, samma ram, samma hjul samma, samma, samma...
Trots det är den blåskyltade en icke existerande motorcykel medans den med gröna skyltar är det, i alla fall om den Nordiska maskinkommitten bestämmer.
Hade förhoppningar om att få gehör för att min cykel redan var en existerande cykel men det visade sig att det endast var en illusion, den finns endast i min fantasi. Tysken, finsken och de andra i CB-klassen vann, jag förlorade.

Tur att jag anmälde mig till Årsracet idag på morgonen idag för nu är min lust att vara med ringa och det hade nog inte blivit någon anmälan om kvällen inväntats.
Kommer köra Årsracet men sen räcker det nog för mig på en stund med racingen här i Norden, kommer inte lägga av men kommer lägga av här.

10 kommentarer:

  1. Ja nu är väl alla nöjda när dom får bort dej från banan,fast det kanske vore bättre att dom lär sej att gasa och försökte spöa dej i race, istället för konstiga regler.#55

    SvaraRadera
    Svar
    1. Reglerna är kanske inte så konstiga . Annat är det med dom som tolkar dom . Fan läste också bibeln har det sagts .
      Runrun

      Radera
  2. Vänta nu, hur kan en tysk vara med och bestämma sådant, i norden? Att finnarna är gnälliga det förvånar ingen. Det som förvånar är att han vet vad som som avhandlas.

    SvaraRadera
  3. Ibland så kan en tycka att det där med invandringen inte är någon bra idé, älle va tyck tu, Groggin..

    SvaraRadera
  4. Ja det är ett otyg med invandring. Släng finnarna i bottenviken så finlandssvenskarna kan gå hem.

    SvaraRadera
  5. Hvis din sylinder er uten ribber på siden er din motor ok, Lars Sandberg har gjort detsamme med sin G 50 og ingen har skt noe om det. Yaaha 350 ble også flyttet opp i 500 i GP pga overborring, Fullt lovlig da og fullt lovlig nå.
    Ragnar Eriksen, Sjef i Norske maskinkomiteen.

    SvaraRadera
  6. Bra med skrivefeil. men slik er det uten briller !!!

    SvaraRadera
  7. Lasse sandbergs G50 har ikke något med detta att göra så låt den vara utanför diskussioner, har redan visat att den är ok för medlemmar i svenska maskinkommitten som jag inte längre är med i.
    Angående Hondan ring till Norges representant i nordiska maskinkommitetten, han är en av de som har sagt att min inte är existerande i 350 men ändå i 250, han kan kanske förklara det för jag kan inte.

    SvaraRadera
  8. Kan du kanskje forklare hvem du tenker på i Norge, meg er det i hvertfall ikke,
    Ragnar

    SvaraRadera
  9. Jag vet att det inte är du Ragnar, jag tror att den nordiska maskinkommitten består av Per Holmström som i detta fall inte kan säga så mycket då han nästan är min teamkamrat och det blir en jävsituation, sen Pentti Elo, Tor Henning Molstad samt en dansk som kanske heter Sörensen.

    SvaraRadera