måndag 13 november 2017

Veckans dekal

Svenska kvalitetsföretag, ett visst tema verkar finnas på deras loggor.

Har bra erfarenheter av Husaberg och Öhlins, Hedlund finns det endast personlig erfarenhet av.
Vintern 1995-96 det skulle trimmas CB450 så ringdes Nisse upp av mig och jag åkte till Tyresö en vinterkväll. Han försökte förklara kammar och dess funktion för mig samt bjöd både på fika och sig själv, var där i flera timmar vilket var stort då och skulle vara ännu större idag. Fattade nog inte riktigt då i min ungdom allt han sa och kanske inte heller kunde få in det i min skalle så att det blev till nytta.
Blev inga trimkammar det första året och inte heller några vinster. Året efter köptes vassare grejor från en annan Nisse, den där nissen i Orrefors, sen kom segrarna.

2 kommentarer:

  1. Du fick iaf audiens hos Nisse. En annan blev avsnoppad i telefon och hänvisad till annan kamslipare som köpt en av hans slipmaskiner.

    SvaraRadera
  2. Så är det ibland, du kanske inte var tillräckligt gåpåig utan alltför ödmjuk i ditt närmande av Nisse.

    SvaraRadera