lördag 28 april 2012

Husky

Marknaden i Strängnäs var rn skön tillställning med bra väder och goda affärer i luften. Själv sålde jag lite av mitt men lyckades fylla bilen til taket med andras skrot. Köpte Husqvarnan på bilden på morgonen, 125cc 1972 som min gode vän Urban slapp släpa hem. Min samling med crossar ökas på och i brist på linje i den så har det funderats på att skaffa från varje år, har nu 1972 HVA, 73 Elsinore i dåligt skick, 75 RM 125 se tidigare inlägg, 1976 ännu en Elsinore men 125, 79 KTM 250, samt RM och YZ 125 1980. Ett par köp till så blir de en riktig linje i samlingen. Mina barn sålde även de och lyckades antagligen bättre än mig i sitt värv, Stella kom hem med 112 kr och ska köpa en häst, Doris köpte dödskallenyckelring och ringar för förtjänsten och fick endast en femma hem.
Dagens fågel Talgoxe vilken är den femtonde i ordningen.
Urban införskaffade förövrigt min mitt gamla Kreidlerprojekt, kommer säkert vara på banan inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar