tisdag 13 november 2012

Finn fem fel

Fick den lysande idén att skjutsa Stella till skolan med Uralen, gasvajrarna hade frusit och då det bryskt försökte avhjälpas så brast en länk i gashandtagskedjan. Senare på dagen så fixelixades det problemet med ståltråd, glödgad och fin rostfri 0,7mm tråd för att vara mer exakt. Denna lilla snutt tråd är säkerligen det som håller överlägset högst kvalitet på hela det sovjetiska eländet, tvåa blir nog gashandtaget som verkar vara vilse från Italien. Resten kommer sist. Startade upp den gamla racern på eftermiddagen för hämtning av samma flicka och kom fram men fick gå hem, med nytt batteri i högsta hugg kunde återresan återupptas innan nästa fadäs inföll, parkerade den i buskarna då vår tomtgräns med nöd och näppe passerats och gick hem till fots igen. Ska kika påt någon dag men den står egentligen bra där den står.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska ta ett allvarligt snack med förra ägaren.

    Svante

    SvaraRadera
  2. Va e finessen med gas på vänster, är det någon sidvangscrosspecialare?

    Förmodar att koppling inte används eller sitter den till vänster?

    Kan tanken vara så att föraren har höger hand fri och kan hållahanden med burkaren ifall dom blir rädda?

    SvaraRadera
  3. SOH driver
    Det var helt klart handhavandefel från förra ägaren, den snåle skojaren hade inte behagat hälla i tillräckligt med bensin.

    Fleetwood
    I Sovjet gjordes alla viktiga beslut på vänsterkanten, exempelvis gasning.

    SvaraRadera
  4. Kan det vara så att dom hade sneglat på Indian angående gasen .
    Men då drar det ju mot höger ? Eller ,faan vet!!!

    SvaraRadera
  5. Att Indian har det måste vara för att det är lättare att avfyra pickadollen med höger för det stora flertalet, viktig aspekt i USA.

    SvaraRadera