Dyrt, tungt, men bra. Hondas finare V-motorer har haft kuggdrivna kammar vilken är en finfin konstruktion som ger en exakt och eventuellt/troligen mindre friktionsfri drivning mellan vev och kam. På bilden kan version nummer ett från VF1000R och version nummer sist från RC51 åskadas. Däremellan torde VFR750F, RC30, RC45 finnas.
VF1000R vare en överviktig besvikelse som viktade in på 260kg och gjorde ingen raceråkare glad även om de säkert var förväntansfulla innan den bistra sanningen visade sig med dystra besked.
SP1 / SP2 eller RC51 var också tung men desto mer framgångsrik, två titlar i World Superbike, AMA titiel med Hayden och Dunlop vann på ön. Utöver det så togs det även guld i Bol´dor vilket är en annan slags prestation. Som privathoj har den dock gjort få glada då det verkar vara endast de rena fabrikssatsningarna som gett resultat. Som investeringstips kan en rekommenderas, en fin kostar 40-50.000 men det kommer de inte göra i all evighet.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Lite fattigt text å ingen bild, än så länge?
SvaraRadera