torsdag 30 juni 2016

Massor med fart

Framdrevet på gamle Gregory är nu så stort så att det knappt får plats på bild, strax över 240 km/h kommer det bli om det varvar ut, det borde räcka en bit.

Förövrigt så köpte jag Todd Hennings Drixton Honda 450 för över tio år sedan, det var en drömhoj även om just denna dröm borde fått förbli just en dröm då den aldrig förutom en enstaka gång har levererat. Med den kom det massor med olika utväxlingar varav den högsta borde gett en toppfart uppåt 300 km/h, tänk om en skulle ha behövt den någon gång.

Gamle Gregory är förövrigt min fars påhitt som namn på P&M Suzukin, för mig tog det mindre än två sekunder att koppla kopplingen, vad klockar du in på för kopplingstid.

Kommer åka till Anderstorp i morgon på eftermiddagen, de andra konkurrenterna kommer i sedvanlig ordning träna hela halva dagen men arbete före nöje gäller hemma i Gisslarbo samt att min lekamen är trött och febrig. Kommer nog gå bra ändå, har läst på Nonshinebloggen hur en ska ta sig runt banan med fart.

2 kommentarer:

  1. Jag köpte vevpartiet till nämnda Drixton Honda 450 för över tio år sedan + en dag sedan ;)
    Det gottar till sig fortfarande ...

    SvaraRadera
  2. Är man född 1958 så klingar klockan direkt, naturligtvis den bildsköne Gregory Peck, skådespelare. Även känd från den dåliga fräckisen när han inte fick någon sittplats. Någon ropade "Får du stå Peck?"

    SvaraRadera