onsdag 13 juli 2016

Projekt


Jaha ja, Skrotbaronen semestrar o hoppas att jag skall vikariera. Nå, nått försök kan det väl bli, jag skall ju tom vikariera på mitt gamla kära förvärvsknäck i morgon trots att även jag semestrar nu, så varför inte här? Börjar med att kasta in ett gammalt inlägg som av någon bortglömd anledning aldrig kom med när det skrevs, alldeles fullt ut stämmer det väl inte längre...

 En gammal "myt" lyder att man inte skall tala om eller visa sitt nya projekt förrän det är i princip färdigt. Detta för att minska risken att man aldrig får det färdigt antar jag den vidskepliga teorin är? Nå, här gör vi tvärs om i förhoppningen att ni påminner o stressar mig om det inte blir någon fart på detta projekt. Är för lat/otålig/okunnig för att ge mig på stora/långvariga saker, det handlar mer om att ha något för händer än att skapa något storslaget när jag väl håller på.
 Den här prylen är precis lagom för mig, lite pilla med en gammal tvåtaktsmorot o måla en cykelram. Precis lagom. Å när det är klart blir det en anspråkslös liten leksak, en stund, o sen en försäljning. Precis lagom. Moroten bör vara ganska så rask eftersom den till och med heter Flink. Cykeln bör vara ganska så inkörd eftersom den ser ut att ha tjänstgjort i nått järnverk. Det här kan bli hur bra som helst ihop. 

 Ödmjukt

5 kommentarer:

  1. Kan bli hur livsfarlig som helst. Detta baserat på hur folk, historiskt sett, lyckas skada sig på olika typer av sparkcyklar. Vad är det för sommarmoppe som står och vilar sig i bakgrunden?

    SvaraRadera
  2. I bakgrunden ser vi vännen Pickens Ismoppe. Vilket år som helst nu kommer vi att få en så pass vinter att den kan provköras för första gången...

    SvaraRadera
  3. Aj,Aj,Aj vilken sorglig framtid för kulturarvet du köpte av mig. På en tocken sparkcykel ska det sitta en billig Kinasnurra tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Billiga Kinasnurror är en sorglig framtid.

    SvaraRadera
  5. Fantastisk utveckling detta, Sätermannen kommer över till västvärlden igen.
    Hoppas få prova sparken snart.

    SvaraRadera