söndag 15 januari 2017

BSA Silver Star

 Har skaffat oss en BSA B24 Silver Star 1939, 350cc. Blev lite fel i handeln med denna då jag trodde det var en BSA M24 Silver Star. Har mig själv att skylla, upptäckte mitt misstag innan handeln var klar men har en sagt att den ska köpas så har en sagt att den ska köpas.
Har alltså skaffat mig en trevlig förkrigare som jag trodde skulle göras en god affär på men nu istället kanske med lite tur kan få igen slanten på, kanske får ha den själv istället.
Har inte någon lycka med BSA, måste komma ihåg det eller kanske ändra på lyckan. BSA trippeln kan säkert skruvas ihop så den fungerar som den ska och Silver Staren blir säkert inte så dum i slutändan.

3 kommentarer:

  1. Vad är skillnaden? En som aldrig frågat förr.
    GS Räven

    SvaraRadera
  2. M24 = Gold Star är 100ccm mera än B24
    B24 = Kattguld

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket.
    GS Räven

    SvaraRadera