torsdag 26 januari 2017

Delta RMR 24

 Har fått en ryssmoped levererad till Gisslarbo och tanken är väl att placera ut den i skogen så den få bidra till mineraler till marken. Svårt att se någon annat den skulle kunna bidra med.
 Nu vet ju jag att det finns fler än en som både läser Dala Demokraten och Nonshinebloggen så det kan kanske bli så att den eventuella miljöförstöringen kan undvikas.
 Antagligen skulle en få mest brudar i hela södra Dalarna om en kom farandes på en sportig Delta RMR 24 med en kinesmotor monterad under ramröret så om du känner behov kanske kontakt ska tas med den så kallade SkrotBaronen, alltså mig.
Notera att den nästan rullade 100 mil innan det slutade rulla, russian style detta. Den Dnepr som såldes i delar för ett tag sedan hade farit fram 78 mil innan den demonterades, påpekade de få milen för en mer entusiastisk ryssälskare som skulle handla och att det var ju enligt mig ingenting egentligen, som nytt var mitt listiga försäljarknep. Den mer erfarna av oss gällande Sovjetkvalitet (inte jag) kontrade med att det så att han aldrig sett en som rullat över 200 mil så åttio var halvslut.

1 kommentar:

  1. Jag tror att vi får skicka bloggtexten direkt till Putin snart.

    SvaraRadera