söndag 22 januari 2017

Den gamle och sjön

Stefan ringde idag och undrade var jag höll hus, isen var perfekt och motstånd saknades för den gode Bysalahingsten. Då mitt bakdäck tog slut förra veckan och nytt inte har dykt upp ännu så blev det inget åkt denna helg trodde jag.
Traskade förbi min gamla nittionia och kom på att den fungerade troligtvis att åka på, inte bästa däcken men helt ok, släpade ut den i ljuset, kickade ett par gånger innan den startade, pumpade, tankade, lastade, åkte. Hann med ett par varv i alla fall fast Stefan och Spaden stack hem när de såg mig ankomma.
Hur var det då, jotack bra, motorn är bättre på denna i denna en den nyare varianten som åks på men chassiet är inte det.

2 kommentarer:

  1. Antar att Du inte menar Stefan the Sätermannen.
    Han har nämligen burkat åt mig på sivagnen jag köpte av Dig i december. Fulldubbat enduro 17 tum bak och skruvdubbat 17 tum framdäck gjorde min dag. Och vad fint den spann när jag hade fräscha NGK pluggar i.
    En underbar dag på Brunnsjön i Hedemora tillsammans med isracinghojar, speedwayhojar, skridskoåkare, skidåkare, sparkåkare och ett par hundra glada Hedemorabor. Mptorstaden Du vet.

    SvaraRadera
  2. Det var en annan Stefan som ringde, det stämmer.
    Glädjer mig att höra om racern du handlade av mig, kul att den funkade enligt trots stiften.

    SvaraRadera