Eternit är bra i olika avseenden, snyggt och hållbart, ett framtidsmaterial.
Tobbaksreklam är en svunnen konstart, Marlboro och John Silver eller som de extra fräna stockholmarna säger, Johnny Glitter.
Vissa varor har ännu inte hittat sin köpare, tillgången övervann efterfrågan, i detta fall generatorkol.
Allt var bättre förr, särskilt ju äldre man blir.
Kiosken ägdes av en framliden herre vid namn Härold (Herold?) Mörk och dennes fru. Historierna om dessa är många i Gisslarbo och om frugan är de mest av det ekivoka slaget, tuttarna på fru Mörk måste ha varit spektakulära då de snabbt kommer upp i samtal kioskens innehavare bland infödingarna i Kolsva med omnejd.
Mmm... Eternit. Såsom boende i ett vackert eternithus får jag förvånansvärt ofta den helt korkade frågan: När ska du klä om kåken? Nå, när det nu klargjorts i ett av webbens allra finaste hörn att eternit är bra, snyggt och hållbart, ett material för framtiden, då ska jag väl slippa det spörsmålet. Tack Thomas.
SvaraRaderaSätermannen
Annars är väl 400 år det minsta man kan förvänta sig av en timmerkåk.
SvaraRaderaJag är barnbarn till Härold och Lisa.Tycker det var roligt att hitta bilder på Kiosken som säkert väldigt många har roliga och kära minnen ifrån. / Linda
SvaraRadera