onsdag 11 juni 2014

Veckans sanning



F1 dekaler från förr får man väl knappast för mycket av ens om de dyker upp två dar på raken? Bidrar med en jag hade låg sparad.
 Ödmjukt

7 kommentarer:

  1. Det tog tid men till slut kom det en kontring med lite klass.
    Visserligen vann Ferrari året innan och efter Lotus hade sitt år, sen vann Williams ett par år och alla hade de Champion i topparna. Men det var ju kul att japanerna fick vinna ett år i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Förr var förr. I år lär det sitta NGK i det vinnande stallets toppar.


    In 2014 season, NGK is officially supplying spark plugs to two engine manufacturers, Mercedes and Ferrari, who in turn supply engines to six Formula One teams.

    SvaraRadera
  3. Den här bloggen handlar inte om nu utan om förr.

    SvaraRadera
  4. Filosofiskt så det förslår. Du skriver mycket om vad som händer i nutid som av bara farten blir dåtid. När är då "förr"?

    Kolla då in detta. Räknas det som förr? Eller är förr endast de ggr som Champion använts?

    SvaraRadera
  5. Egentligen så vet ju alla att Champion är bäst och NGK sämst. Men då de säljer på kvantitet istället för kvalitet så blir de så inihelvete rika så de har råd att sätta klisterlappar på vad som helst nu för tiden, exempelvis HRCs maskiner.
    Men om du tycker att NGK är så bra så är jag redo för race, först i mål vinner och har även som det självklart är rätt stift i maskin och har då bevisat sin ståndpunkt.
    Jag vet ju att herrar motparter innehar licenser så välj plats och kanal så kommer jag.

    SvaraRadera
  6. Eftersom du har fyra stift i din CB450 topp och jag bara två i min så förutsätter jag då att du först skruvar ur två. Och eftersom du är våldigt mycket mera erfaren än jag plus att Champion dessutom skall vara bättre så föreslår jag att du i så fall ger mig ett stifts handikapp.

    Dvs. din CB450 med ett Champion mot min CB450 med två NGK.

    SvaraRadera