söndag 8 februari 2015

Det har hänt

Jag började för över två år sedan, har skickat åtskilliga mail, ringt ett flertal gånger men nu äntligen har det kommit ett resultat. Det finns två leverantörer av trimdelar till tripplar i England, det finns säkert fler men dessa verkar var de som är kändast och nu har båda svarat.

2012 när förfrågningarna påbörjades så svarade egentligen endast en av dessa, den andra hörde av sig ett halvår senare och undrade om det fortfarande var aktuellt, jag hade då börjat bygga P&M Suzukin istället då det gick att hitta delar till den. Troligen hade jag kontakt med dessa två firmor ett tiotal gånger innan det gavs upp.

 Detta års återupplivningsförsök av projektet har efter endast 2-3 veckor,  4-5 telefonsamtal och 5-6 mail gett svar från båda. Inget svar om de kan leverera på stubben dock. Nu ska det ringas ett par gånger till för att kolla om det finns grejor på riktigt eller bara på en lista sen så ska det handlas.


Som jämförelse så skickade jag ungefär samma frågor till MotoSpeed i Västerås och fick ett korrekt svar angående vad de kunde hjälpa till med, priser och eventuella leveranstider, fick vänta strax över ett dygn på det svaret. Trist nog var de inte så haj på BSA.

2 kommentarer:

  1. Kanske du skulle börja med "Labels"/Etiketter på dina skriverier så att man i framtiden kan följa t.ex. Trumpetbygget och andra byggen, meddelst enkelt val!?

    SvaraRadera
  2. Det där får du hjälpa mig med i så fall, hur man gör, hur det ska göras och om det går att göra bakåt.

    SvaraRadera