onsdag 4 februari 2015

Ready, steady, go

AMA racing från 1983 tror jag, kan vara 1984, notera Kawasakin i mitten som ser ut att vara en classichoj på vift, troligtvis en snabb klassiker dock då den fixat plats på första parkett.
No34 är Wes Cooley på en Yoshimura GSX750ES, ni vet en sån som jag brukar svamla om att det ska byggas. Schwantzvarianten funkade ju inte så det kan kanske bli en Cooleyreplica istället. Jag kommer inte vara den första som bygger en Cooleyhoj men säkert en av de första som gör en GSX750ES. Om det nu någonsin kommer ske.

2 kommentarer:

  1. Coolt att en liten luftkyld 2 cyl Ducati Pantah 600 cc (nr 26) lyckats smyga sig fram till första startled bland alla "4 x storpumpar".

    SvaraRadera
  2. Det borde vara Jimmy Adamo på en Leonicykel, 600cc tvivlar jag på, Superbikereglerna sa 1000cc för twinnarna, en Pantah klarar väl 850cc tror jag.

    SvaraRadera