fredag 20 februari 2015

Uno, dos, tripple, quattro



 Köpte mig en gammal Audi quattro härförleden. Kombiskåp, dragkrok, fyrhjulsdrift, tysk kvalitet, försiktigt prissatt o redan insliten bör det bli en anständig och funktionell vagn för de intertullära småtransporterna. Till min glädje medföljde fräscha däck till antalet åtta, vinter OCH sommar klart så här redan i förväg istället för att tre veckor efter alla andra redan skiftat behöva flänga iväg på hämtning via den stora annonssidan för att sedan låna sonens däckmaskin. Prima fint nu när man börjat bli gammal o bekväm! Döm, som man brukar säga, om min förvåning när jag insåg att sommarhjulen egentligen är avsedda för den hoj "The original blogger" nu ivrigt bygger på! Okey, gummi från brittiska Dunlop är ju inte helt udda ens på tyska bilar, men BSA fälgar?? Å racing till på köpet. Alldeles uppenbart får jag lov att låna ut dessa under säsongen, och lik förbannat leta sommarhjul när de andra monterat sina...
 Ödmjukt

1 kommentar:

  1. På tal om trippel alltså-
    Det är mycket vanligt att trippler av reella tal används för att beteckna rymdkoordinaterna för en punkt med avseende på ett visst koordinatsystem, eller koordinaterna för en vektor med avseende på en viss bas, Dessa reella taltrippler kan också uppfattas som vektorer i sig. Man adderar dem då koordinatvis, och multiplicerar dem med ett reellt tal genom att multiplicera in detta

    SvaraRadera