tisdag 6 oktober 2015

6 veckor

 Fort gick de senaste 6 veckorna, femtiotrean dök upp redan idag, nu finns det inget att klaga på gällande detta, glad blev jag igen, som fnöske..
Har funderat på Kjell Bergkvist idag på tal om att klaga och det kan finnas mycket att dryfta om där men då blir det politik och det ska jag försöka hålla mig borta ifrån enligt Hedemoraborna. Kan väl dock säga att han likt mig är både dryg och självbekräftelsetörstande på ett sätt som får en att rodna, och jag rodnar inte lätt.
Roligare är att se att Johan har hittat en ny ram till sin TZ som blev extrakrokig på Årsracet, blev en ESW likt den som lill-Klas har. Ramverket är obskyrt lätt, om du synar bilderna så kan det ses att det gäller att hålla i den annars kan den likt en dyrköpt ballong på Valborg försvinna iväg mot horisonten.
Ett finger räcker för att hålla den på plats men om det glöms är den snart borta, borta med vinden

2 kommentarer:

  1. Att fundera på Kjelle Bergkvist ibland är ju helt naturligt (?)
    Dock står han tveklöst för ett av de hittills bästa tacktalen alla kategorier, tror det var en nyvunnen Guldbagge han kommenterade med - Det var fan i mig på tiden!

    SvaraRadera
  2. TZ250:n vägde in på 97 kg med DRS (Derby Racing Service) aluminiumram. Tror inte den blir tyngre med ESW:n, men starkare. /Johan

    SvaraRadera