söndag 4 oktober 2015

Provad

Det blev slutligen lite åkt på Bimotan igår och det var en förvånansvärt positiv upplevelse. Chassiet var fint med stabilitet men även svängbarhet, bromsade bra med men styrets bredd eller placering och avsaknad av styrdämpare tog ner betyget. Motorn funkade men behöver bestyckas och tätas och det ihop med drevningen satte stopp för vidare testning, utväxlingen var alldeles för låg, varvade ur på femman efter halva rakan.
Gasen var även det en tråkig historia, oerhört långdragen och då hade jag ändå lagt i en snabbare rulle, de gamla 29 småttisarna verkar kräva ett helt annat slags handtag än 33orna. Blev spännande när ett rejält tag om rullen hade tagits och fullt var påslaget in i torparn, när jag sen slog av gasen så var trottlarna fortfarande halvöppna vilket gjorde att det fortsatt puttade på relativt bra.
Vet nu vad som behövs för att få till en vinnarknarr av denna men vet däremot inte varför det ska göras, har inte tänkt att köra mer i Forgotten era men det kan ju ändra sig. Ska skriva en arbetsorder på ett papper som kan kikas på om andan faller på. 
Jag tror att det skulle gå att klistra dit en sån här klibba på Bimotakutsen till första racet nästa år om jag skulle få för mig att testa den mot de andra i klassen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar