lördag 26 december 2015

Bita sig själv i svansen

 Tyckte inte att den Kröber varvräknare som satt på knarren var lämplig att låta försvinna med cykeln om den säljs och att den hastighetsmätare som fanns var så ful så den skulle heller inte den kunna skickas med. Nu fanns det fästen med för att få dit original Z1 klockor men då de mätarna ej finns så skulle jag fått köpa nya vilket hade kostat runt två loppor för ett par fina kopior.
 Då jag inte bara är dryg utan även snål så letade jag fram en annan Kawasakipanel från en tidig GPZ1100 som hade rätta kombon av mekanik och elektronik.
 Att tillverka fästen till denna samt fixa el, lampor för olja, blinkers, helljus och annat tog halva veckan känns det som.
 Fick slutligen ihop ett bra resultat men om jag räknar tid samt att vi troligen skulle få närmare två tusen för panelen så var det kanske en dålig idé, inte ens jag är alltid så smart.
 Fördelen är att den trots allt nu sitter på plats, hade det beställts nya mätare hade de säkert varit restade.
 Som bilden nedan skvallrar om så fungerade mätaren och även motorn som startats upp idag, framgång är bra för moralen.
Sen finns det en gimmick med inbyggd voltmätare, om knappen trycks innan skvallrar varvräknarnålen om vilken spänning som ligger över batteriet, den bra grejen finns inte på Z900 mätaren, grej of the day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar