fredag 25 december 2015

The Fast Times of Albert Champion

 Silverklappen från Sätermannen var inte en cross utan guld, en biografi om föregångsmannen Albert Champion. Han är alltså den Champion som tillverkade stiften men inte bara det, har visserligen bara läst ingressen och bläddrat lite och det verkar ha varit en man som lätt skulle imponera på de flesta.  
 AC Delco använde Lindbergh i sin Spirit of Saint Louis, skulle han kört med NGK eller Bosch skulle någon annan blivit världsberömd istället och Charles en parantes.
Blev mycket glad över denna bok, om jag hittar en liknande om NGKs karismatiske skapare kommer den genast handlas och skickas i paket till Säter men under tiden många tack.
Förövrigt så kom nog millenniebuggen ifatt mig igår, feber och ont i halsen på Julafton gjorde att det inte blev dans runt granen i vanlig ordning. Idag har det också vilats, känns som om det är semester, har varit lagom risig för att kunna vara onyttig med gott samvete, har till och med sett på TV.
Sen har jag hittat en fin länk som jag lärt mig mycket av gällande att bygga en kafferacer, har totalt fastnat i att se hur fränt det kommer bli, rekommenderas varmt.
http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=52954.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar