fredag 13 maj 2016

Gnistrande




Prima fint blev det med den nya gnistfabriken innanför Suzuki kåpan! Utan större besvär lyckades jag få dit de elektroniska prytlarna från landet där Dupont och Dupond håller ordning. Med större förtjusning luftade jag för första gången på tre-fyra år min gamla RM. Sätermannen och denna RM 400 har varit ett par, ett vackert par, i dryga tjugo år vid det här laget. Extra kul att jag köpte en rolig gammal cross av en kompis, å med tiden, helt utan tanke eller planering, blev den en fin gammal veterancross. Söndagens provtur vid den lokala banan visade att cykeln fortfarande fungerar till allra största belåtenhet och att det var till och med lite roligare än jag mindes det att köra denna tvättäkta gamla pappsmälla!
 Ödmjukt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar