fredag 10 juni 2016

Lite jobbat

 Skivorna från grönvarianten av Rickmanen får bli uppgraderade till racingskivor, anledningen till detta byte som innebär att mina fina ISR 320mm skivor ersätts med dessa som är 280mm är att reglerna har ändrats i Forgotten Era till max 300mm. Cykeln som vann klassen i Jurva hade mycket större skivor än så och den egentlige segraren borde således vara Knut Holte båda racen i Finland. Nu hoppas jag att det inte upprepas då det är en trist historia att lämna in protester.
 Konstigt nog passade det inte riktigt, Lockheedoken verkar vara olika då de på donatorn fungerade fint ihop med dessa nederben och skivor, svarvade midja på bultarna vilket möjliggjorde att flytta ut oken en halvmillimeter så det går fritt.
 Grönt är skönt, ibland...
Minns ni guldkedjediskussionen, även på en 1979 så skämmer det men till mitt försvar så var de naturella slut hos leverantören.
 Ny smörja, nytt filter som inte är smörja.
 Svetsa ihop pipan som skakade sönder i Bremerhaven.
 Siffrorna och färgerna ger vissa vibbar, tyskarna diskuterade något om detta när cykeln besiktades men då min tyska är obefintlig så fattades inget då. Idag då Köping besöktes och en snubbe från en lokalförening kom gåendes i sin fina sweatshirt så undrade jag först om han supportade min tyska satsning men så var nog inte fallet.
 Nu rätt igen.
 Två färdiga, kommer anlända till Våler i morgon kväll, mina konkurrenter har då tränat hela dagen, undrar om deras cyklar kommer vara hela efter det.

2 kommentarer:

  1. Det är väl gasen som avgör ifall det går fort, inte bromsen ;)

    SvaraRadera
  2. När det ska köras om en konkurrent så är oftast bromsen ett bättre redskap än gasen.

    SvaraRadera