onsdag 30 november 2016

Toppar T20

 Fick ett paket på posten igår och i detta låg det toppar till Suzuki T20.
 Hittade dessa på Tradera och kunde inte låta bli att handla även om de blev lite dyra. De fanns bevisligen 1968 för han som de köptes av hade haft de på sin T20 1969 och köpt de begagnade. Nu hoppas jag att det går att bevisa att de även fanns 1967 för då är de ok på min T20 racer.
Notera hur de är gjorda, topparna har börjat sitt liv som alumiumprofil innan de snidats till för att passa på T20 och säkert gjordes det ur samma profil till en massa andra tvåtaktare.
Fina grejor, har ingen koll egentligen på dessa motorer som tänder varje varv men så som dessa ser ut i förbränningsrummen känns fullt modernt jämfört med de toppar som är original och jag kör med då det eventuellt körs med den.



2 kommentarer:

  1. Är det något specifikt fabrikat på de topparna? Är det tillåtet med hemmasnickrade toppar på en tvåtaktare i classic eller måste det vara köpetoppar.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte fabrikat, har för mig att jag sett annonser i gamla amerikanska motorcykeltidningar toppar men då jag inte bryr mig så mycket om tvåtakt har det inte varit så att det lagts in i minnesbanken på rätt hylla.
    Topparna bör ha funnits 1967 för att jag ska köra med dem, som makinkommittesnubbe bör jag åtminstone försöka följa reglerna.
    Kan däremot göra om originaltoppar hur mycket jag vill, bara de ser lika ut.

    SvaraRadera