måndag 28 oktober 2013

Brutna löften

Har mer eller mindre lovat att inte göra Timellblogg av Nonshine då alla vet att trä inte har mycket att göra på en webbens baksida som denna. Min gode vän och kamrat Lasse Gladh har varit här i två dagar och fixat med panelerna på väggarna i nya verkstaden, detta hade kanske jag själv kunnat göra men då hade det aldrig blivit så bra och troligen inte varit klart förrän om två veckor. Så det är hans fel att det nu visas bilder på virke, tusen tack till Lasse för hjälpen, uppskattningen från Paulas och min sida är enorm.
Panelerna kommer från en utställning på Älvsjömässan förra året, de skulle slängas och nämnda Lasse tipsade mig om detta så Vesa och jag fyllde termosarna, startade upp lastbilen och riktade grillen mot Stockholms södra förorter. Vi jobbade som grisar med detta innan bilen var proppis då även rivning av monter fick göras. Efter 8 hårt timmars arbete åkte vi hem med fullt lass klockan tre på morgonen, trötta men nöjda, nu är jag ännu mer nöjd med den resan. Panelerna är av minsta sagt hög kvalitet med reglar på baksidorna.
Dörrarna är de gamla som har isolerats, riktats, tätats och klätts om, detta har faktiskt bloggarn själv gjort, blev förvånansvärt nog både bra och snyggt trots det, är förvånad själv.
Hustrun har målat, det blev däremot föga förvånande bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar