onsdag 29 januari 2014

Analys Gisslarbo Ring

 Hittade denna karta bland Stellas prylar, flickan har ritat upp Gisslarbo Ring med noteringar om hur det ska göras för att det ska gå extrafort. Än klarar hon inte att utföra varvet enligt sina egna instruktioner, banan går i vänstervarv och om hon håller fullt så långt in i vänstern som är markerat efter rakan kommer hon nog skrämma slag på våra fjäderfän då hon dammar in i hönshusets vägg. Själv håller jag fullt ungefär dit men om man jämför vikt/effekt beroende på vem som kör så torde hon ha ett hundraprocentigt övertag på mig. I klartext innebär det att det skulle gå ganska skitfort om jäntan höll stumt fram tills dess att den svarta linjen övergår i prickar.
Detta är inget som jag har hittat på att hon ska göra även om det är en god tanke. Min gissning är att hon har förklarat för sin kompis Amanda hur det ska gå till på ett pedagogiskt och fint sätt.
Angående analys så är det en viktig sak för mig, att försöka hitta fel och brister på körning och även cykeln är är en syssla jag ofta ägnar mig åt. Att kunna förbättra tiderna genom att stanna upp lite och fundera är ingen dum taktik, ibland funkar det ibland inte. I intefallen lär man sig också, klyschan med misstagen stämmer. Som exempel så fanns det en rejäl göralista efter varje race med Pecketten även om den gick som tåget från början, allt blev inte bra men sakta men säkert blev det en mer och mer kompetent knarr som ställdes upp på startlinjen för varje tävling. Vinterns göralista på samma cykel har nog tio punkter, vi får se om det hinns med, första punkten var att sälja den och det har ju inte gått så bra.

2 kommentarer:

  1. Anordnar du träningsläger? Har en eller två som jag kunde anmäla. Trean och fyran kan serva som första hjälp och depåpersonal.

    SvaraRadera
  2. Vi får prata med Stella om hon kan fixa mer studiematerial. Men det är klart ni är välkomna, denna helg är jag borta dock.

    SvaraRadera