Notera svänghjulsavdragaren, måste vara mitt första specialverktyg, skaffade den vid tolv eller tretton års ålder, väl använd investering.
Efter all omsorg smattrade den ettrigt igång, rep, barn och snowracer sammankallades innan avfärd. Moppens toppfart utan kälke är närmare 60 kanske lite över det och då går det fort om man är liten och sitter på en Stiga Snowracer. Med tanke på det så gjordes inga fullfartsövningar men de små verkade nöjda med 40-50 kilsare. Som du redan noterat så är Sachssnurran utrustad med en membrancylinder, i Sverige är de lite ovanliga men satt på Shopper och eventuellt på CP-truckarna, i Finland var de standard och därifrån kommer denna. Ihop med 41mm Suzukikolv så ger det en vridig motor fast tror att jag i min jakt på varv höjde avgasporten lite mycket, en annan notering som du gjorde var 15 kuggsdrevet som är eller i alla fall var en ganska svår pryl att finna. Sexopeden funkar bra i soloutförande men med släp får kopplingen arbeta och tvåan är inte helt användbar om inte vägen är rak och snabb.
Nåväl, detta är problem som bekymrar mina brudar föga och så har glada är de efter att ha suttit i ångorna av Castrol A747 och frusit i en halvtimma.
Pappa, ska vi inte åka mer. |
Snääällllla |
så det är så jag ska få min lillpöjk att gilla vinteraktiviteter?
SvaraRaderaPappa måste skaffa (trimmad) moppe!
/Bop
Svänghjulsavdragare var det fösta jag tillverkade, vad jag minns, när man började med metallslöjd (6-7:e klass var det väl?)
SvaraRadera