söndag 26 januari 2014

En dag på sjön

Denna dag så har isen piskats på Rotsjön med min Husaberg 550 som är ny för mig och ser ny ut men faktiskt är 8-9 år gammal. Sysselsättningen som förgyller varje vinter är högkvalitativ och den roligaste motorcykelåkningen som jag vet om. Road racing är fränare men isbana är mer lek och jag blir lite bättre och lär mig något nytt varje gång. I racingen är utvecklingen tvärtom, blir lite långsammare och glömmer bort hur man gör för varje år som går. 
Lastade även in min gamla Husa i skåpet då jag vill jämföra fartskillnaden på en 2005 i nyskick med en mycket sliten 1999. Den gamle började vara trött förra vintern och var till och med så trött att den inte ens startade idag vid sjön. Bytte stift då den har aptit på såna trots att kör med NGK 7or istället för specade 9or. Med de enligt boken korrekta är stiften av tändstickmodell, när det är tänt så gäller det att hålla lågan igång för sen är det förbrukat, med de varmare pluggarna brukar det gå hela dagen. Trots bytet startade den inte så när vid hemkomst provades andra stift och när ett beggat Champion hittades i en Yamaha R1 topp så tändes ett hopp i min skalle och samma hoppfyllda stift tände Husan som startade så fint.
Den gamle
Hoppas även att en tur till Hedemora kan göras den åttonde februari för besök i isgaraget med föredrag. Undrar tro om det finns någon isbana som en Husa kan rastas på någonstans.

6 kommentarer:

  1. Vi kommer att fösöka få till alla möjliga sorters banor från mopperacing och uppåt och kanske ett Endurospår runt sjön men som vanligt så bestämmer Kung Bore över förutsättningarna. Orsa kompani lovar inget bestämt.

    Tomas den 2e

    SvaraRadera
  2. Det filmades med en såndäringa helikopter, se länk. Jag är den med vit prick på ryggen och randig hjälm.

    https://vimeo.com/85099740

    SvaraRadera
  3. Någon som filmat med hjämkamera?

    SvaraRadera
  4. Nä, det satt ingen i helikoptern, det var en drönare.

    SvaraRadera
  5. Enligt Drönarklubben definieras en drönare av:
    - excentrisk klädstil
    - underlig humor
    - en ”stiff upper lip”.

    Inte sällan återfinns drönare i universitetsstäder, men enstaka exemplar kan också finnas ute på landet

    SvaraRadera
  6. Enligt Drönarklubben definieras en drönare av:
    - excentrisk klädstil
    - underlig humor
    - en ”stiff upper lip”.

    Inte sällan återfinns drönare i universitetsstäder, men enstaka exemplar kan också finnas ute på landet

    SvaraRadera