måndag 22 september 2014

Demontering Suzuki GS 1000 E 1978

 Har sålt den del som är jobbigast att plocka bort på en motorcykel, eventuellt efter vevaxeln men det beror lite på, här hade nog den sistnämnda vunnit.
 Den Suzuki GS1000E som har synts på denna aviga plats tidigare i år möter nu sitt öde i Gisslarbo, någon har lagt mycket energi på denna men kom inte hela vägen fram innan jag tog vid. Skulle kunna ha en slogan som säger " Spinnin Wheel, där drömmarna tar slut".
Har dragit isär med hjälp av Paula fyra stycken cyklar på en vecka nu.
 Fälgarna kommer från en GSX750R 1985-87, vad skivorna har för ursprung vets det lite om, kanske GS1000 som är vända bakofram. Gaffel och ok är rättvända originalgrejor.
 En svensk klassiker, Raask tillbakaflyttat, inte snyggt men uppenbarligen gick det att sälja i stora mängder förr. Lite fränt är det, framförallt äkta, jag skulle själv kunna ha det på en egen knarr om resten även det var rätt i tiden.
 En extraambitiös kopplingscentral fanns det, mycket arbete bakom denna.
 Mera svenska klassiker, dessa ser dock inte så hemska ut.
Efter två timmar så ser det ut så här, två till så är den ren.

4 kommentarer:

  1. Jag borde söka anställning. Jag har insett att jag är jäkligt bra på att plocka isär hojar. Av någon anledning stannar det att upp när jag skall montera ihop dem tillbaka...

    SvaraRadera
  2. Du kan få börja här, usel lön men gott kaffe kan erbjudas.
    Utöver det så finns det billiga hus, motorintresserade grannar och skola som är topp i Sverige.

    SvaraRadera
  3. Frågan är, nästan, ifall den usla lönen räcker till ett billigt hus. Kaffe borde jag sluta med. Vad är det för arbetstider?

    SvaraRadera
  4. Om man säljer en kåk i Stockholmstrakten så räcker det till både villa och gott leverne på en usel lön.
    Jag som testat ganska många olika platser att bo tycker att Kolsva är topnotch, man lär sig nya saker som inte sklulle ha lärts exempelvis i Huddinge. Idag så nackade och flåddes tuppar som exempel, det har vi aldrig gjort förut.

    SvaraRadera