onsdag 10 september 2014

Sista överdimension

Har haft vilda planer för min XL250 men har nu sansat mig. Har ända sen jag byggde cykeln hävdat att med en riktigt kolv i cyllen så kommer effekten komma och ska se om mina illusioner stämmer med verkligheten. Har fått specialleverans på ett Wisecoämne som är 75,5mm, originalborret är 74mm men beroende på vilka regler som följs så kan det vara eller inte vara godkänt. Detta kommer ge ca 259cc och bli mer än 250cc men jag vet att många kör med överdimensioner, i vissa klasser är det legio. Enligt Europastandard är det ej godkänt men enligt AMA så är det helt i sin ordning. Jag kommer köra på den amerikanska linjen och om någon klagar så kommer de säkert få igenom sin protest och det skulle vara i sin ordning enligt mig, tror dock att exempelvis de som kör tripplar i 750 kommer bli lite svettiga på överläppen efter en sån diskning.
Förövrigt så om det nu skulle lämnas protest så kommer nog min T20 snabbt fram till nästa tävling och den behöver ej borras till sista överdimension för att gå fortare än Hondan någonsin kommer göra.
Nu ska jag försöka starta min tyska fräs vilken dag som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar