söndag 9 oktober 2016

Den höll...

 Mot alla odds så ramlade inte karetan inte itu och fungerade felfritt hela vägen dit och tillbaka trots mitt tvivel om det tyska märkets motståndskraft mot rosten. Var riktigt bekvämt till och med att sitta bredvid i 3-400 mil utan att behöva styra en meter.
 Lasse, Börje och jag har varit i Ungern och kollat på lite hojar, kärade ner mig lite i den Koehler Escoffier 1936 som Motomania i Sopron hade till salu men sansade mig så den fick bli olastad i Mercan. Fantastiskt skick på den hojen, allt verkade vara original inklusive sladdarna som var invävda i bomull eller slikt material. 8000 euro kostar knarren om du vill ha den, kan hjälpa dig med både affär och transport.
Detta är bara en bråkdel av vad som är till salu i Sopron, det mesta kostar mer.
Återkommer om resan snart igen.

2 kommentarer:

  1. - * - = + ?

    Hur gick det egentligen? Finns det ett dolt budskap i texten?

    "...ramlade inte karetan inte itu..."

    SvaraRadera
  2. Dolda budskap är inget jag håller på med, det kanske är påverkan av en högre kraft som inverkar menligt på min förmåga att skriva vettigt och sansat. I så fall kanske den kraften vill fullt förståeligt verka i doldo.

    SvaraRadera