lördag 15 oktober 2016

Kör bara kör


 SMK Hedemora inbjöd idag till Cross KM, eller fri träning med grindstart och tidtagning som det officiellt kallades. Ungdomsklassen visar att det finns anledning att se ljust på återväxten. Såväl illsnabba krabater som glad lek även där, faktiskt mer där än i seniorklassen.
 En senior som dök upp och deltog var Sätermannen. Äldsta farbrorn på äldsta hojen. Men likväl en av de som tog sig dit och lekte för sitt eget höga nöje o sportens väl. Bredden är styrkan, ju fler som helt enkelt dyker upp och deltar, ju roligare. Alldeles oavsett om det finns segerambitioner eller ej.
 Om jag tog någon pukal? Nej, inte ens den minsta.
 Om jag gjorde bort mig? Nej, inte det minsta.
 Om jag hade kul? Jajamensan!
 Hur det gick resultatmässigt? Tja, inte så noga egentligen. Jag slog med råge alla de som inte släpade sig dit, jag hade kul och fick fin träning. Dessutom såg junior till att teamet kom hem med en pukal.

 Men, som Nonshines grundare och guru Kjell Bogren visst ska ha sagt. - Grinden, den stänger nån annan!

 Ödmjukt

2 kommentarer:

  1. Som av en händelse har jag idag börjat fundera på att börja köra cross, gissar att det blir på samma nivå som du. Kollade på lokala banan idag och fick feelis.

    SvaraRadera