tisdag 18 oktober 2016

Gamling och extrafräning

 Vet inte riktigt vad detta var för knarr men skulle gissa på att den till verkades på förra milleniets sista sekels först decennium.
 På framskärmen huserade denna parvel med horn, svans och stånd, ungefär sådär som han ser kan jag känna mig ibland då jag vill ha något och är beredd att göra lite extra för att få det. Kan gälla olika saker, ett bra fynd, en bra försäljning eller och framförallt då en vinst på banan är inom räckhåll, då kan armarna bli längre, hornen växa ut och en vissupphetsning nalkas inför målet.
 Av alla fräna grejor så fanns det en som jag endast sett på bilder från dåtidens annonser förut, nästan trott att det inte ens var på riktigt men nu har även en i verkliga livet skådats. Cykeln under ska se ut sådär, är ej ett bygge och ursprunget är förvånande med tanke på vad den fabriken är kända för.
Guldstjärna till dig om du fixar svaret utan Google, trodde även att de endast fanns som moppe men den här verkar vara en hundratjugofemma, om en vetat detta 1988 så skulle det nog inte körts Honda. Cykeln saknar den meterhöga originalsissyn så egentligen ser den ganska diskret ut.

4 kommentarer:

  1. Får erkänna att jag inte kände igen hästen på loggan. Här fabrikstestar dom gissningsvis passagerarfotpinnarnas placering?

    SvaraRadera
  2. Gamcykeln är väl en Belgisk FN?
    GS Räven

    SvaraRadera
  3. Fanns det inget nytt skrot på den marknaden?

    SvaraRadera
  4. Easy Rider enligt moto Morini franco om jag minns rätt.
    Anders i Rälta

    SvaraRadera