måndag 21 november 2016

Suzuki GT 250 1977

Har köpt en Suzuki GT250 lite på en höft, har endast sett ett par bilder men kunde inte låta bli, imorgon ska den hämtas. Ungefär femtonhundra mil ska den ha rullat sen 1977.
Modellen är en i rakt nedstigande led ättling till T20 från 1966, läste en bok om Suzukis gatmodeller för ett par år sedan och om minnet inte sviker så blev de tyngre och långsammare för varje år som gick och då är således just 1977 den tröttaste men troligtvis även den mest utvecklade modellen.
1978 eller 79 kom GT250 X7 och då gick det snabbt igen.
Fortsättning följer.

3 kommentarer:

  1. Jag har en T 250 från 72 som bara gått lite över 2ooo mil går som en skållad råtta

    SvaraRadera
  2. Byggde en TR250 replika för några år sedan, går att beskåda på caferacergaraget.blogspot.com en del delar inhandlades av bloggaren, jag körde den Karlstad-Linköping-Karlstad i samband med Årsracet för några år sedan, är numera portad med Wiseco högkomp kolvar, nya Mikuni och renoverad vev av Stig i Axvall, låter gött och spruttar på rätt bra.

    SvaraRadera
  3. Men hallå i huvudet! Anar vi inte rundbaneprylar i bakgrunden?? Varför handlar då inlägget om en banal japansk dussinhoj?

    SvaraRadera