söndag 25 december 2016

Dubbelärr

Har eventuellt handlat en julklapp till mig själv som jag inte alls vet om jag egentligen behöver. En Kawasaki ZXR750RR som till och med har snurrat i World Superbike och även tagit 2-3 poäng 1995. Har funderat på denna länge, men att fundera för länge på något ger inget så den handlades dagen innan dopparedan. Affären är inte helt klar men det ska nog inte bli något problem i slutändan.
Fatta va fränt, 150 hästar i ett för mig toppmodernt chassi, en gaffel som inte kommer imitera en pilbåge när det bromsas, fjädring som funkar, slicks som greppar. Just däcken blir en nöt att knäcka, slicks och Grandell har aldrig funkat så bra. Målbild, Karlskoga 1.09, Sviesta 0.59, Anderstorp 1.42 denna knarr blir med råge det snabbaste jag har kört på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar