tisdag 25 december 2012

Dan efter dan

Fick tre begagnade böcker i julklapp från tre olika tomtar vilket upskattades skarpt. Karlebon är från 1941, min nya fräs är från 1943 så de kommer nog spela bra ihop. Den boken som ser äldst ut och även är det är Motorencyklopedin från 1927, nästan 1000 sidor med fakta om allt som rör bilar och knarrar. Martin Strömbergs Äventyrens Sport behandlar racingen i Sverige och utomlands 1933-35, Martin själv var med som framgångsrik kusk och berättar med finess om allt som hände. Detta är tredje boken i serien som har utdelats till mig på lika många julaftnar och det ska nog finnas 4-5 stycken till. Alla är förövrigt signerade av Strömberg själv.

4 kommentarer:

  1. Martin Strömberg har skrivit totalt 10 böcker. Jag hade kämpigt att hitta 2 av dom.

    SvaraRadera
  2. Har du alla eller var det svårt att hitta de två sista.

    När du går ner i gruvan så är det inte bara ett uttryck eller har jag fel.

    SvaraRadera
  3. HEJ LUDDE
    Du skall ta kontakt med Carl-Axel Johansson i Skänninge ang. Martins böcker. Hälsningar Rune .

    SvaraRadera
  4. Jag har alla, men det tog ett par år att få samlingen komplett. Scuderia Husqvarna är enligt mig den bästa, men du har mycket trevlig läsning framöver. Nej då! Jag går inte ner utan åker hiss och bil för att komma på plats.

    SvaraRadera