onsdag 5 december 2012

Vilken ära! Ojojoj...

                           Fotpallen som används under kreerandet av inlägg.

Nonshine feat Sätermannen.


Språk, skrift och uttryck är sedan länge något som storeligen intresserar mig, och mina kunskaper däri är förvisso erkänt goda (på gränsen till brillianta) men att bli tillfrågad som gästbloggare i en av Sveriges mest läsvärda bloggar... Oj. Denna ära skall jag försöka bära / förvalta de närmsta dagarna då Thomas besöker halvön i Medelhavet för att hemföra ännu en anständig hoj. (Visst en av de ballare hitills, om man får tro den knapphändiga information som läckt ut). Eftersom jag mycket väl förstår att detta kan vara min väg till framgång, berömmelse, rikedom och erkännande har jag alls inte för avsikt att bränna detta tillfälle genom att söka genomföra något revolutionerande i denna en av webbens finare avkrokar under "The original blogger"s frånvaro. Men kanske nån liten trevare in på nya spår försöks, underrubrikens feat är som säkert de flesta känner till stulet främst från den moderna musikscenen. Feat, kort för featuring (medverkande) används titt som tätt när hippare och hoppare gästar varandra i musikaliska samarbeten. Å varför inte för en stund kliva ur den svarta T shirten med hojtryck, ta ett krafttag upp ur Creedence Clearwater/Bruce Springsteen träsket, släppa in lite samtid i öron och sinne genom att lyssna på något ur den fina floran av förortshiphop vi har här i landet. 
Labyrint, Syster sol, Kapten röd, Näääk mfl är nutid samtidigt som de tydligt tar avstamp i/hämtar sitt samhällsengagemang ur den progg och punkrörelse vi gamla stötar är uppvuxna i.  Dagens tips: Behåll dina rötter men se till att de finns där för att trädet ska växa.
Ödmjukt Sätermannen

5 kommentarer:

  1. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

    Hälsar: den andre Sätermannen.
    SOH driver

    SvaraRadera
  2. Resan Gisslarbo-Finspång i gårdagens oväder tog 6,5 timmar. All planering åt skogen, nya tag tas idag för vidare färder. Anledningen till förseningen var lastbilar i diket, åkte vanliga vägen, vände åkte via Eskilstuna, fick vända, åkte via Örebro, en resa på 16 mil blev 30 mil.
    Gästbloggaren var en bra idé
    Thomas

    SvaraRadera
  3. Vem är då denna Sätermannen?

    undrar Johan E.

    SvaraRadera
  4. Sätermannen är min blivande burkslav och gargepolare, han kallas ibland TinTin.

    /Tomas L

    SvaraRadera
  5. Föreslår att Sätermannen som är reslig karl väl kan bidraga med ett självporträtt.

    SvaraRadera