onsdag 24 april 2013

Wobbeldämpare

 Först monterade jag dit en dämpare som handlats på marknad, fungerade utmärkt men sen slog eftertänksamhetens kranka eftertanke in och ny beställdes. 890kr kostar en slik japansk dämpare, kallas ibland Kawasakidämpare och har två egenheter som skiljer dem från sina mer flådiga kusiner. De ser inte speciellt fräna ut och de brukar alltid oavsett ålder fungera.
 Notera att en framstänka har kommit på plats. I detta läge är vi nu, börjar tvivla på att den blir klar till lördag nästa vecka. Det är tre lediga dagar samt sex kvällar och jag är upptagen med annat två dagar och tre kvällar.
Denna Intruder som är känd från TV lyckades jag få igång idag, trots klippt el och annat otyg kom det lite liv iden, efter felsökning hittades en trasig säkringsdosa som raskt byttes sen gick den. Yosef som var mekaniker på Spinnin Wheel hade varit stolt över mig om han varit här, han lärde mig mycket om el. I helgen däremot jagades gnista på en Yamaha DT under lång tid, slutligen gjordes ett sista ryck för att se om det skulle bli gnista om det sprangs med den istället för att kicka. Idiotförsök egentligen men med med stödet uppe så funka det. Stödkontakt har jag svurit över förr, det var inget fel på knarren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar