tisdag 10 december 2013

Preparering

Eftersom jag inte bara är dryg utan även korkad har en ersättare till min otrogna Husaberg 600 Smets Replica införskaffats under året, korkheten kommer sig av att ännu en Husa har skaffats. FC550 2005 blir det nya vapnet, jobbar nu med vinterprepareringen. Fjädringen är ombyggd fram och bak, musöron över handtagen då fingrarna tenderar att bli rätt kalla i farter över 150 km/h. De blir ganska avkylda även utan dessa vindskydd men lite hjälper det.  

Ska fortsätta med bakdelen någon kväll, dreva om till toppfart på 160-170, sätta dit däck med lika fräsiga dubbar som det nu sitter fram, montera dubbla däcklås, fixa dit laptimern, osv.
Kommer komma väl rustad till isen i år, ska ej finnas ursäkter kvar för att bli frånkörd andra än att kusken är kass, cykeln ska ej vara den trånga sektorn för dominans, om den är det så blir jag besviken. Sen kan man alltid trimma puffran men det hoppas jag ej ska behövas.

5 kommentarer:

  1. Den ska inte behöva trimmas. /Tomas

    SvaraRadera
  2. Det beror på vad kompisarna har för cyklar, Jonas CR500 med aluram är exempelvis svårslagen.

    SvaraRadera
  3. Jag hade en hottad cr500 innan husan, dock utan aluram.. jag skulle ändå påstå att husan vinner på vridet, lycka till på isen iaf! / Tomas

    SvaraRadera
  4. Vi åker ofta på en sjö där plogarn brukar ploga bana för sin Porsche, den banan går det fullt på länge och där är det svårt att hinna med en CR. Jonas är även bra kusk. ¨
    Men det ska nog gå bra.

    SvaraRadera
  5. du bör nog trimma den där, fattas ju 100 cc

    SvaraRadera