tisdag 25 mars 2014

Rödskyltat

En riktigt kass grej med att köra Forgotten era är att skyltarna ska vara röda, samma färg som B-förarna har. När jag var just en sådan så var det ok för som rödskyltad förare var jag rejält snabb och körde ifrån mer än en A-förare, vann förövrigt första deb-racet som jag ställde upp i. Blev sedan uppklassad innan säsongen var slut. Men det var då det, nu är det inte så skoj med röda skyltar men lag har ändå målat dit slika på Pecketten denna afton. Anledningen till detta är att den ska vara med på MC-mässan i Västerås som går av stapeln i helgen och då kan det vara bra om den är korrekt samt att jag får nöjet att klistra dit ettor på nummerbottnarna, det kommer bli en ny upplevelse för mig.
 Målning är kanske den tråkigaste sysselsättningen en svensk karl kan ägna sig åt.
 Det blir liksom aldrig bra resultat för mig när färg är inblandat. Bloggens namn handlar inte om att grejorna är skitiga utan mer att det inte är ytfinishen som är viktig, rent är det för det mesta men ovaxat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar