lördag 15 mars 2014

Skönheten i skrot ännu en gång

 Det är dags nu för dig att utforska det där tipset eller kolla om den där bilen står kvar i skogen fortfarande. Ingen snö som skymmer eller grönt som täcker, det mesta syns just nu.
Gjorde ett fynd idag, hade fått tips om bilar som skulle finnas men de var borta, åkte sen en rejäl omväg hem via grusvägar och drog en vinstlott vid ett ödetorp. Bilderna har lite mer megabitar än vad jag brukar ställa in kameran på så de borde funka att klicka på så detaljer kan synas. 55 bilder fanns i Nikonen och är lite nöjd med 2-3 av de plåtar som slogs. Bilden på cykeln skulle nog ha blivit  en av de bästa någonsin om det inte vore för ledningarna.












4 kommentarer:

  1. Sagolikt vackert! Och lite sorgligt...

    SvaraRadera
  2. Platsen där allt detta fina hittades är en vacker del av Västmanland. Bakom huset är det en djup dal som innehåller Hedströmmen i botten, ängar och skog runt huset, det fanns nog en anledning att det byggdes just där. Att det inte är någon som vill bo på denna plats är lite sorgligt.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fina bilder som inte skulle vara malplacerade på ett galleri!

    Sälj förstoringar, vettja. Spinnin' Wheel Limited Edition Prints. Du får idén av mig, alldeles gratis ;)

    /Bop

    SvaraRadera
  4. Tack, det var snällt sagt.
    Själv skulle jag kanske gå och kika på dessa bilder om de var på galleri, men jag är lite nördig just på detta ämne.
    Nu ska jag nog ta en tur med den mäktiga Fiaten, ska söka lite mer nu när naturen är nådig och avslöjande.

    SvaraRadera