torsdag 14 augusti 2014

Förvirring

 Rutiner är inte min grej, att göra som det ska göras utan att fundera så mycket är inte heller något som attraherar min person. Som du kanske märkte i förra inlägget är också höger och vänster ett mysterium för mig, hur fan vet man vilket som är vilket bara sådär naturligt som alla andra verkar göra. När exempelvis Jordan pratar om hur den där högern ska tas på bästa vis så måste jag fundera ett par sekunder på vilket håll som det kan vara, chansen att jag ändå gissar fel är dock fortfarande överhängande. Om Pelle istället pratar Bergskurvan då är det enklare, den vet ju alla vilket håll den ska tas åt, hur den ska tas är en annan femma, var enklare förr innan chikanen kom, då bromsade man alldeles försent och desperatsvängde för att inte bromsa ut sig.
Titanium från Techparts
 Detta med riktningar ställer till problem för mig och särskilt då kammar ska ställas, gradskivor som ska vridas, indikatorklockor som snurrar, lobecentrar som ska mätas kedjor som ska på på rätt kuggar, recept som ska följas osv. Förvirringen är alltid stor när detta görs och denna kväll har det snurrat rejält.
 Har även ställt ventiler och äntligen fått dit APE-spännaren, till min oförskämda glädje blir knarren ett tredjedels kilo lättare efter bytet, samt driftsäkrare hoppas jag. Svår att ställa in utan att plocka av ventilkåpan dock.

4 kommentarer:

  1. Höger är på den sida som du förhoppningsvis kör ditt fordon på vägen .
    Runrun

    SvaraRadera
  2. Använd babord och styrbord i stället.

    Det där med vilken sida du kör på ska du ta med en nypa salt. Som dom kanske säger i England: The left side is the right side.

    SvaraRadera
  3. Eftersom vi vet att du kan gasa finns det ett ganska bra knep: Den sida gasen sitter på kallas HÖGER, om du nu inte kör en Indian eller din gamla blå ryss förstås...

    SvaraRadera
  4. Jo jag vet vilken sida som är höger och vänster om jag får fundera en stund, det är funderandet som är problemet, långsam process hos mig.
    Vänster är det håll som tummen på höger hand pekar åt.

    SvaraRadera