söndag 31 augusti 2014

Nonshineframgångar

Igår skördade team Nonshine framgångar, Vice Presidenten vann med sin Ducati i tvåfemtio och proppen i Forgotten med Pecketten. Med den sistnämnda var det mycket problem, stannade på träningen och efter mycket felsökande hittades inget som gav förklaring till detta. På racet som startades från sjunde plats så gick inte cykeln alls under 9000 varv vilket är ungefär där jag brukar växla upp, fick köra den på varvtalsområden som aldrig provats förr. Det gick två tre varv innan jag fattade detta och körde sedan på ettan i kurvor som normalt körs på tvåan och så vidare. Kunde efter tag börja köra om konkurrenterna med den nya körstilen och letade mig uppåt i fältet. Seppo Järvinen som hade ryckt vurpade sedan i klar ledning och jag tog täten körde sedan ihärdigt uppvaktad av Sandberg i mål som segrare. 
Ägnade sedan eftermiddagen åt att hitta felet, hade många teorier men ingen visade sig varar rätt. Gjorde en resa till Örebro denna morgon för att hämta tänddelar men inte heller det hjälpte, bestyckad slutligen om vilket fick motorn att gå men utan kraft. Normalt så slutar knarren aldrig dra på rakan men då femman las i så var det som att köra in i en vägg. 
Racet idag vann jag med men Lasse var förbi och ledde många varv innan jag tog honom på sista varvet i sista kurvan. Kul var även att norrmännen Holte och Tin på varsin Guzzi var endast sekunder efter i mål. Hade motorn gått som den ska hade de aldrig kommit så nära, förövrigt första helgen denna cykel har ställt till med problem för mig gällande disfunktionaliet. 
Två segrar samt en andraplats i Svenska Cupen blev årets resultat.
Störst framgångar skördade dock Nonshines International Sales Manager Sätermannen som egenhändigt krängde 20-25 Nonshinetröjor vilket är rekord, vissa storlekar börjar ta slut så beställ innan det är försent.

2 kommentarer:

  1. Grattis Thomas!
    Bra kämpat.
    /Hålborra´n

    SvaraRadera
  2. Det var faktiskt en kamp, normalt så brukar det vara en bekväm resa mot flaggen.

    SvaraRadera